Brev:
Fedtstof i skemad - 5 mdr.
19. april 2014
Alder:
5 mdr.
Fedtstof i skemad - 5 mdr.
Kære Helen.
Jeg bruger opskrifterne i din bog til vores lille datter og har et spørgsmål. (Faktisk har jeg mange, griner, men de kommer i etaper, når hun sover og jeg
har tid til at skrive...)
Når jeg laver en portion, hælder jeg som regel kun halvdelen op til hende, til at starte med, hvis hun så er mere sulten, får hun resten, hvis ikke, gemmer jeg til dagen efter.
Det fungerer fint, men idag studsede jeg bare lige over, at selvom jeg har gjort sådan, har jeg stadig kommet den mængde olie i, der svarer til en hel portion (1 teskefuld økologisk rapsolie, bruger jeg).
Skal jeg, hvis jeg halverer portionen, kun tage en halv teskefuld olie?
Blev i tvivl da den lokale SP sagde, at man ikke kan komme for meget fedtstof i til babyer. Så kom jeg i tanke om, hvorvidt det er sandt eller jeg skal halvere mængden?
Tak :)